blog-banner

Kiinteistöliitto Uusimaa ry

Asumisen hinta puhuttaa aina – ja tässä maailmantilanteessa vielä enemmän. Kiinteistöliitto Uusimaa kouluttaa jäsenyhtiöitään säännöllisillä webinaareilla.

”Olemme taloyhtiöiden etujärjestö ja autamme niiden hallituksia tärkeässä työssään. Tarjoamme neuvontaa ja koulutusta taloyhtiöiden toimintaan ja talouteen. Tämä korostuu nyt, kun energian ja kaiken muunkin hinta on ollut kovassa nousussa”, kertoo Kiinteistöliitto Uusimaan viestintä- ja palvelukoordinaattori Ann-Mari Sandholm.

Maailmantilanteen takia yhdistyksen työn merkitys ei vähene lähikuukausina.

”Tällaista tilannetta kustannusten nousun suhteen ei ole koskaan ollut.”

Merkittävä osa koulutuksesta tapahtuu webinaarien välityksellä. Kiinteistöliitto Uusimaa on tehnyt lähetyksiä parin vuoden ajan noin kerran kuussa. Tätä täydentää myös kattojärjestö Kiinteistöliiton järjestämät omat webinaarit.

Kiinteistöliitto Uusimaa on Suomen Kiinteistöliiton jäsenyhdistys. Se palvelee parinkymmenen asiantuntijan voimin yli 12 000 jäsenyhtiötä, joiden kiinteistöissä asuu yli 800 000 ihmistä.

Ajankohtaiset asumisen teemat kiinnostavat

Kiinteistöliitto Uusimaan lähetykset on suunnattu taloyhtiöiden hallituksen jäsenille sekä niiden isännöitsijöille.

”Tilaisuudet on tarkoitettu pääsääntöisesti jäsenillemme, mutta muutaman kerran vuodessa on myös kaikille avoimia webinaareja. Meillä on toiminnassamme myös yhteiskunnallinen aspekti ja haluamme tarjota osan asioista kaikille kiinnostuneille”, Sandholm sanoo.

”Katsojamäärät vaihtelevat hieman aiheen mukaan. Lähetyksillä on kuitenkin keskimäärin 600 katselijaa, suosituimmissa webinaareissa jopa yli tuhat. Viime aikoina erityisesti energia-asiat, ilmalämpöpumppujen asennus ja sähköautojen latausmahdollisuudet ovat kiinnostaneet ihmisiä.”

Jotkut aiheet ovat tärkeämpiä isoille, toiset aiheet pienille yhtiöille. Kuitenkin Kiinteistöliitto Uusimaa pyrkii huolehtimaan kaikkien tarpeista sisältöjä räätälöimällä. Webinaarit tehdään Stremian studiolta, ja joskus striimataan myös lähetyksiä erilaisten tapahtumien yhteydessä.

Helppo pääsy mukaan striimiin

Webinaarien sisältö rakentuu Kiinteistöliitto Uusimaan omien asiantuntijoiden esitysten varaan.

”Tyypillisesti meiltä on mukana kaksi asiantuntijaa, toinen lakipuolelta, toinen tekniseltä. Osa lähetystä on myös ennakkoon tai lähetyksen aikana chatin kautta tuleviin kysymyksiin vastaaminen. Ihmiset arvostavat, että niitä käydään läpi.”

Joskus käytetään myös juontajaa ja keskustelutyyppistä ratkaisua, jolloin lähetykseen saadaan lisää elävyyttä ja mielipiteitä. Vaihtelu virkistää.

”Jotkut haluavat enemmän kovaa faktaa, toiset tykkäävät keskustelumuotoisemmasta tyylistä. Samat asiat voidaan toteuttaa eri tavoilla”, sanoo Sandholm.

Webinaarien järjestäminen ulkopuolisen kumppanin kanssa on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi. Se säästää työaikaa.

”Valmisteluvaiheessa asiantuntijamme, jotka ovat tulossa pitämään koulutusta, suunnittelevat sisällön. Minä hoidan ajankohtaiset mainokset tapahtumasta nettiin ja käytännöt Stremian kanssa.”

Webinaareihin ilmoittaudutaan Kiinteistöliitto Uusimaan kotisivujen kautta. Ilmoittautuneet saavat linkin lähetykseen.

”Suora linkki on erittäin tärkeä asia. Helpottaa lähetykseen mukaan pääsyä, kun monimutkaisia kirjautumisia järjestelmiin ei tarvita. Lähetyksistä jää aina Stremian palvelimelle myös tallenne, joka on katsottavissa jäsensivujemme kautta”, Sandholm kertoo.

Lähetykset asiantuntijuus edellä

Onnistuneen lähetyksen salaisuus on ennakkosuunnittelun lisäksi toimiva tekniikka.

”On helppoa, kun asiantuntijamme ei tarvitse keskittyä mihinkään muuhun kuin omaan sisältöönsä. Lähetyksen tekniikan toimivuus sekä äänen ja kuvan laatu on aina ollut aivan loistavaa”, Sandholm sanoo.

”Osa asiantuntijoistamme on kokeneita esiintyjiä. Silti tilanne voi vähän jännittää, mutta studiolla on aina hyvä tunnelma ja ihmiset leppoisia. Jos itse onkin alussa hermostunut, täällä stressitaso laskee.”

Hyvää voi aina kehittää paremmaksi, ja Sandholmin mukaan uusia ideoitakin mietitään lähetyksen elävöittämiseksi. Myös Stremian uuden virtuaalistudion mahdollisuudet kiinnostavat. Silti ydin on tiukassa asiassa.

”Meidän lähetyksemme ei voi olla mitään sirkusta, vaan haluamme profiloitua osaavana asiantuntijaorganisaationa”, hän hymyilee.

Ole hyvä ja hyväksytä preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi videon.

FacebookTwitterLinkedIn

Muita asiakastarinoita