blog-banner

Teva Finland Oy

Lääkeyhtiö Teva Finland Oy uudisti verkkokoulukonseptinsa alkuvuodesta 2023. Verkkotapahtuman toteutuksessa turvauduttiin Stremian ammattitaitoon ja Helsinki studion laadukkaaseen tekniikkaan. Yhteistyö on tullut tutuksi jo parin vuoden ajalta.

”TevaTalk on verkkokoulutuskonsepti, jolla Teva Finland Oy pyrkii tavoittamaan terveydenhuollon ammattilaisia, lähtökohtaisesti apteekkien farmaseuttista henkilökuntaa, ja lääkäreitä, kuten työterveys- ja yleislääkäreitä.” Kertoo Teva Finland Oy:n rinnakkaislääkeyksikön markkinointipäällikkö Maarit Elg.

Nollasta aloittaen ja huippuasiantuntijoihin panostaen

”Kun Tevan koulutuswebinaarit reilu 2 vuotta sitten aloitettiin, lähdimme käytännössä nollasta”, muistelee Maarit Elg. Teva Finland Oy on kulkenut verkkokoulutustietä näin ollen jo yli kaksi vuotta, ja matkan yksi viimeisimmistä etapeista on ollut konseptin uudistaminen ja parantaminen. Ideoita on lainattu tutuilta tv-ohjelmakonsepteilta, ja jalostettu niitä eteenpäin, omaan webinaariin sopivaksi.

Aloitettaessa koulutuswebinaarit olivat perinteisiä koulutustapahtumia esitysmateriaalien ja keskustelujen kera. Sittemmin konseptin uudistamisen myötä on mukaan otettu monipuolisesti video- ja taustakuvamateriaaleja. Tärkein osa verkkokoulutusta, kaiken tekniikan ylitse, on kuitenkin huippuasiantuntijat, joiden löytämiseen Maarit panostaa.

Aktiiviset katsojat

TevaTalk -verkkolähetykset ovat vakiintuneet Tevan asiakasrajapinnassa ja tätä nykyä verkkolähetykset tavoittavat tasa-arvoisesti farmaseutteja Hangosta Utsjoelle ja työterveyslääkäreitä Vaasasta Iisalmeen. Koulutuswebinaarien katsojaluvut kasvavat koko ajan ja konsepti on tullut jäädäkseen. Enää ei ole paluuta ”entiseen”, koska onlinena tavoitetaan suurempi määrä asiakkaita.

TevaTalkin katsojat ovat olleet aktiivisesti livelähetyksissä mukana ja se on näkynyt mm. suoran verkkolähetyksen kysymysmäärissä, mikä ei webinaareissa ole itsestäänselvyys. Katsojat ovat selkeästi kiinnostuneita käsillä olevasta aiheesta ja käyttävät tilaisuuden hyödykseen, jossa voivat esittää tarkentavia kysymyksiä alan huippuasiantuntijoille. Moni asiakas myös ilmoittautuu verkkokoulutukseen mukaan, jotta saa tallenteen katsottavaksi myöhemmin.

Ammattimaisuutta suunnittelusta toteutukseen

”Kaikki mitä me tehdään, me tehdään se ammattimaisesti”, on Maaritin selkeä tavoite ja ohjenuora Tevan toiminnassa, niin myös webinaarien osalta. Tevan lähetyksiin on alusta alkaen kuulunut laadukkuus ja tähän liittyen myös ammattimaskeerajan palvelut, jotka eivät pelkästään viimeistele studion laadukkaan tekniikan jälkeä, vaan antavat myös mahdollisuuden hemmotteluun ja stressin poistoon ennen lähetystä. Ammattimaskeeraajan jäljiltä on varma olo astella luennoimaan lavalle tärkeää koulutusasiaa.

Striimauspalveluita kilpailuttaessa, olivat Stremian Helsinki studion palvelut tarjouksista kattavimmat ja niin yhteistyö sai alkunsa. Välillä Tevan ydintiimi on myös käynyt tutustumassa muihinkin studioihin ja virtuaalitapahtumia toteuttaviin yrityksiin, mutta Stremian saumattoman ihmisläheinen ote on ollut kuitenkin aina ratkaisevassa asemassa, ja yhteistyö on jatkunut ideoita pursuavana ja luottamuksella.

Ole hyvä ja hyväksytä preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi videon.

FacebookTwitterLinkedIn

Muita asiakastarinoita